Протокол № 5
засідання педагогічної ради
від 27 лютого 2020 року
Присутні: адміністрація – 3 чол.
вчителі – 13 чол.
Черга денна:
1.Роль контролю та стимулювання навчальної діяльності школярів у підвищенні якості знань учнів 1- 4 класів.
Слухали: вчителя 1 класу,голову методичного об’єднання вчителів початкових класів, учителя-методиста Чуприну Л.В.( стаж роботи 34 р.). Вона зауважила, що на сучасному етапі розвитку суспільства, що характеризується змінами в усіх його сферах, особливо гострими постають питання якісного навчання підростаючого покоління. Якість освіти зводиться до якості навчання. Саме навченість дитини визначається оптимальним, проголошується головним критерієм якості освіти.
Школа починається з уроку – це ключовий елемент освітнього процесу. Від якості проведення уроку безпосередньо залежить якість викладання предмету і отриманих навчальних досягнень учнів. Тільки творчий підхід до уроку з урахуванням нових досягнень у галузі педагогіки, психології та передового досвіду забезпечить високий рівень викладання.
Для підвищення якості знань учнів учителі початкових класів доповнюють урок , як основну форму навчання, іншими формами педагогічного процесу: екскурсіями, консультаціями, додатковими заняттями, які спрямовуються на задоволення багатосторонніх інтересів і потреб. Уроки будуються таким чином, щоб учні переключилися з одного на інший вид діяльності і не загубили інтерес та бажання дізнатися більше. Для цього використовують: проєктні технології, ігрові технології, технології особистісно-зорієнтованого, диференційованого навчання, інтерактивні технології (робота в групах, метод проєктів, «мозковий штурм», «кейс-метод», «акваріум», рольові й ділові ігри, «велике коло», «шкала думок», «відкритий мікрофон», вправи, групова дискусія, взаємне навчання тощо), технології співпраці, проблемного навчання.
Лариса Вікторівна наголосила, що ефективність навчального процесу багато в чому залежить від вміння вчителем правильно організувати урок і вибрати ту чи іншу форму проведення занять. Запорукою успішної активності є використання інноваційних технологій, нетрадиційних форм уроків, оскільки вони роблять навчальний процес привабливим для учнів, підвищують їхню мотивацію. Активну участь на уроці приймають всі діти класу, у тому числі і слабкі, що дозволяє підвищувати якість знань всіх дітей без виключень.
Вона звернула увагу на такі шляхи підвищення якості навчання: - постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності вчителя; - комплексне планування уроків; - раціональне використання робочого часу; - використання навчального матеріалу різного змісту, виду і форм; - використання нетрадиційних форм і методів навчання та виховання; - поліпшення матеріальної бази навчальних кабінетів; - створення умов для творчості в індивідуальній і колективній діяльності; - упровадження інноваційних технологій в освітньому процесі; - врахування індивідуальних особливостей учнів; - залучення батьків до навчального процесу. (Голова методичного обєднання вчителів початкових класів продемонструвала для колег презентацію з досвіду своєї роботи).
Виступили: вчитель 2 класу Погребняк А.В. ( стаж роботи 3 р.), вона проінформувала педагогічну раду про те, що сьогодні серед вчителів набуває поширення такий інструмент визначення й оцінювання результатів навчання як таксономія (ієрархія, порядок) Бенджеміна Блума. Вчений вважав, що одним з основних завдань школи є навчання учнів на практиці розв’язання широкого кола проблем, з якими їм доведеться зіткнутися в житті, і пропонував саме цьому побудувати підходи до оцінки результатів навчання. Оскільки розвиток критичного мислення учнів з процесуальної точки зору передбачає саме перехід учня від мисленнєвих операцій низького рівня до високого, цей інструмент допомагає вчителям у кожний момент уроку бути свідомими того, чи розвиваємо ми дійсно критичне мислення наших учнів.
Анастасія Вікторівна поділилася досвідом своєї роботи з колегами з даного питання і презентувала методи, які вона використовує на уроках ( 6 цеглинок LEGO, метод забезпечення успіху в навчанні, метод пізнавальних ігор, метод опори на життєвий досвід тощо).
Вчитель 3 класу Снігур Л.Ф. ( стаж роботи 46 р.) у своєму виступі зауважила, що мета навчання на сучасному етапі полягає в тому, щоб навчальний процес відбувався за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. А також співнавчання, взаємонавчання, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання, розуміють, що вони знають, що вони роблять, вміють і здійснюють. Заняття вчитель організовує як індивідуально, так і в постійних та у змінних групах. При цьому освітній процес організовує так, що учні шукають зв'язок між новим та вже отриманими знаннями; приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити «відкриття», формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів; навчаються співробітництву. Велику увагу вчитель звертає на прийоми оцінювання: тести, експрес – опитування, звертає на розширене опитування, контрольні вправи або творче завдання, спостереження, самооцінку, ігрові методи оцінювання. Дуже важливо створити комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. Для цього використовує різні прийоми і методи роботи. Розвиток мовленнєвих здібностей учнів – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Розуміючи всю складність роботи над цим завданням, перш за все звертає увагу на вміння переказувати прочитане, висловлюватися про бачене. Часто на уроках використовує читання чистомовок, скоромовок, відгадування загадок, пояснення змісту прислів’я, приказки, опис персонажів тощо.
В кінці виступу Любов Федорівна звернула увагу на принципи і правила оцінювання під час роботи учнів на уроці, проблеми при проведенні оцінювання якості знань школярів і зауважила, що учитель має ставитися до процесу оцінювання творчо, вносити свої інноваційні елементи, які мають бути обґрунтованими і виваженими.
Учитель 4 класу Щегельська Т.Ю. ( стаж роботи 5 років) сказала, що вона забезпечує засвоєння учнями основних питань початкової освіти і формує практичні уміння та навички передбаченою програмою. Вона приділяє увагу створенню найсприятливіших умов для навчання, виховання і розвитку учнів, враховує їхні індивідуальні особливості, нахили та інтереси. Діти на уроках працюють на рівні достатньої розумової напруженості з урахуванням їхніх навчальних можливостей. Належну увагу приділяє як розумінню, так і осмисленню учнями виконуваних операцій. Разом із цим відпрацьовує чітку систему поточного контролю рівня засвоєння програмового матеріалу, що створює оптимальні умови для зворотного зв’язку між нею та учнями. У системі вправ на закріплення значну увагу приділяє самостійній роботі школярів, а також творчим вправам. Застосовує сучасні форми і методи навчання, які активізують розумову діяльність учнів, що сприяють підвищенню в них інтересу до навчання.
Ухвалили: 1. Вчителям початкових класів Чуприні Л.В.,Погребняк А.В., Снігур Л.Ф., Щегельській Т.Ю. та вчителям іноземної мови Морозовій Л.Г., Молявко С.Ю.:
1.1.Здійснювати систематичний контроль за знаннями учнів з метою об’єктивності оцінки рівня навчальних досягнень та виявлення прогалин у їхніх знаннях.
1.2.Сприяти посиленню самостійної роботи учнів.
1.3. У своїй роботі керуватися діючими Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів у системі початкової освіти.
1.4. Здійснювати індивідуальний підхід, виявляти доброзичливість і педагогічний такт у процесі контролю та оцінювання знань учнів.
1.5. Не припускатись формалізму, усереднення оцінювання, урізноманітнювати форми і методи контролю за рівнем навчальних досягнень школярів.
|